Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Murów: 7 lat po remoncie torów wciąż nie ma ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Murów: 7 lat po remoncie torów wciąż nie ma ruchu
fot. Ralf Lotys (Sicherlich), CC BY 4.0, commons.wikimedia.org
Mija siedem lat od zakończenia remontu odcinka linii kolejowej nr 301 pomiędzy Jełową a Murowem na Opolszczyźnie. Mimo to ruch towarowy nie został tam wznowiony. Z trasy skorzystali dotychczas jedynie pasażerowie nielicznych pociągów specjalnych.

W 2017 r. Zakończył się remont ok. 10-kilometrowego odcinka linii nr 301 Opole Główne – Namysłów pomiędzy Jełową a Murowem. O ile początkowy fragment trasy od Opola do Jełowej jest wykorzystywany w ruchu pasażerskim, fragment do Murowa pozostawał przez wiele lat zamknięty. Degradacja techniczna toru nie pozwalała tam na uruchamianie jakichkolwiek pociągów.

6 mln zł, dwa pociągi okazjonalne

Prace miały więc przede wszystkim pozwolić na przywrócenie przejezdności odcinka. Planowano bowiem wznowienie ruchu towarowego. – Roboty były odpowiedzią na potrzeby transportowe i stanowiły wsparcie dla gospodarki regionu – stwierdza Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zarządca infrastruktury wyremontował wówczas ok. 10 km torowiska wraz z 19 przepustami. – Na prace przeznaczono blisko 6 mln zł ze środków własnych spółki – usłyszeliśmy od naszej rozmówczyni. Inwestycja miała pozwolić firmie Stora Enso Wood `products na transport drewna koleją zamiast samochodami.

Stan toru jest wciąż na tyle dobry, że możliwe jest prowadzenie ruchu z prędkością do 20 km/godz. – Ruch towarowy nie został jednak przywrócony do dnia dzisiejszego – informuje przedstawicielka PKP PLK. Trasą do Murowa przejechały zaś dotychczas dwa pasażerskie pociągi nadzwyczajne: w maju 2021 r. I w czerwcu 2022 r.

Fragment linii 301 utrzymywany dla wojska

Przejezdność utrzymywana jest nie tylko pomiędzy Opolem a Jełową i Murowem, ale także na odcinku Biestrzykowice – Namysłów. – Odcinek ten stanowi dojazd do bocznicy wojskowej – tłumaczy Marta Pabiańska. Pociągi towarowe mogą tam rozwijać prędkość do 40 km/godz. Przejazd dawnym ciągiem Opole – Namysłów pozostaje jednak niemożliwy, bo pomiędzy Murowem a Biestrzykowicami trasa jest nieprzejezdna.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Grabarczyk: Budujmy KDP, by uwolnić przepustowość dla towarów

Infrastruktura

Grabarczyk: Budujmy KDP, by uwolnić przepustowość dla towarów

Kasper Fiszer 05 września 2024

Trwa rozliczanie opóźnionej modernizacji E20 pod Terespolem

Infrastruktura

Kolej niskich prędkości. Opóźnienia w realizacji projektu Rail Baltica

Infrastruktura

Zobacz również:

Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa

Infrastruktura

Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa

Kasper Fiszer 11 kwietnia 2021

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

Fotorelacje

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 26 kwietnia 2015

Pozostałe z wątku:

Grabarczyk: Budujmy KDP, by uwolnić przepustowość dla towarów

Infrastruktura

Grabarczyk: Budujmy KDP, by uwolnić przepustowość dla towarów

Kasper Fiszer 05 września 2024

Trwa rozliczanie opóźnionej modernizacji E20 pod Terespolem

Infrastruktura

Kolej niskich prędkości. Opóźnienia w realizacji projektu Rail Baltica

Infrastruktura

Zobacz również:

Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa

Infrastruktura

Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa

Kasper Fiszer 11 kwietnia 2021

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

Fotorelacje

Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 26 kwietnia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5